16 Aralık 2013 Pazartesi

Parmaksız Eldiven Örgüsü


     Evet yine çevremce çok ilgi gören yapımı çok basit parmaksız eldiven örgüsü örneğini sizinle paylaşıcam.Bu soğuk havalarda en çok çatlayan kuruyan uzuvlarımızın başında ellerimiz geliyo sanırım.Her ne kadar nemlendiriciler kullansak da onları korumak için eldiven takmak şart.Şahsen ben elleri çok üşüyen biri olarak eldivensiz dışarı pek çıkmam.Eğer aranızda eldiven takmayı sevmeyenler ya da hoşlanmayanlar varsa bu model belki ilginizi çekebilir.



    Bu örneğin ipi angora tiftik,kullanılan şişler 3.5 numara.Örneğe 60 ilmek lastik örerek başlıyoruz iki ters iki düz olarak.Bu şekilde elinizin boyutuna göre ayarlayabilirsiniz tabi ama ben yaklaşık 5 parmak boyunda ördüm.Lastiğin ardından örnek olsun diyerekten saç örgüsü yaptım.Saç örgüsü örmeyi bilmeyenler burdan bakabilirsiniz.Tabi isteyen başka bir örnek de uygulayabilir. Örgümüz baş parmağımıza çıktında sağ ve soldan 6 şar ilmeği çıkarıyoruz bir ipi içinden geçirip öyle bırakabilirsiniz.Aşağıda ki örnekte olduğu gibi.



     Daha sonra örgüye arada bıraktıklarımızı örerek devam ediyoruz.Parmaklarımızın ne kadarını kapatmasını istiyosanız ölçün ve oraya kadar örün yanlız uç kısmını ben lastik örerek bitirdim kıvrılmaması için.Daha sonra kenarda bıraktığımız ilmekleri baş parmağımız boyutunda örmeye devam ediyoruz ve bitiriyoruz.Onlarda bittikten sonra ikiye katlayıp tersten dikip işlemi tamamlıyoruz.İşte bu kadar kolay artık çok hoş görünen bir eldiveniniz oldu :) Eğer örnekte takıldığınız bir yer olursa bize yorum olarak yazabilir ya da hayatinfonmuzigi@gmail.com adresimizden ulaşabilirsiniz.







    Yapımı basit bu eldivenleri örüp yılbaşında hediye olarak verebilirsiniz.Hem en güzel hediye emek verilen hediyedir,paha da ağır olan değil dimi.Şimdiden iyi seneler...




0 yorum:

Yorum Gönder

 

Hayatın Fon Müziği.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea

back to top